Jak powinien wyglądać dobry bilboard?

Dobry bilboard to bardzo szerokie pojęcie – zależy co reklamujemy i w jakich okolicznościach. Mimo wszystko istnieje kilka prostych wskazówek, które mogą pomóc w zaprojektowaniu dobrej treści i formy bilboardu, która będzie przyciągać uwagę i działać na odbiorcę.

Dobry bilboard to bardzo szerokie pojęcie – zależy co reklamujemy i w jakich okolicznościach. Mimo wszystko istnieje kilka prostych wskazówek, które mogą pomóc w zaprojektowaniu dobrej treści i formy bilboardu, która będzie przyciągać uwagę i działać na odbiorcę.

Po pierwsze ustalmy, że nie wszystko reklamuje się tak samo. Inna kolorystyka i obrazy będą się pojawiać na reklamie pieluch dla niemowląt, inne na reklamie prezerwatyw, jeszcze inne jeżeli będzie mowa o sprzęcie do słuchania czy popularnym napoju. Niektóre firmy już wyrobiły sobie markę, a kolorystyka i dozwolone formy ekspresji są ustalane na najwyższych szczeblach działów promocji. Oczywiście skromny grafik z marginalnej filii może się okazać geniuszem i zaproponować zmianę całej linii graficznej czy w ogóle sposobu reklamowania znanej marki, ale i tak nie zrobi tego bezkarnie bez zgody góry. Jeżeli więc mówimy o kreowaniu bilboardów chodzi przede wszystkim o mniejsze firmy, kampanie wyborcze pomniejszych partii czy niezależnych kandydatów, regionalne placówki kulturalne czy jednorazowe wydarzenia. Reszta będzie wymagała dostosowania się do istniejącego wizerunku i wszystkich restrykcji graficznych i słownych, które się z tym wiążą.

Po drugie – proste jest (z reguły) najlepsze. Bilboard działa obrazem, dlatego nie powinien być przeciążony treścią. Im mniej elementów i tekstu na prezentowanej powierzchni tym lepiej. Z reguły dobrze działają kontrastowe kolory. Pamiętajmy, że muszą być widziane z daleka i zwracać uwagę. Są jednak wyjątki, ale o tym za chwilę.

Po trzecie – unikalność zapada w pamięć. Jeżeli odbiorca idąc przez ulicę czy jadąc autostradą minie dziesięć takich samych bilboardów to nie zapamięta żadnego. Dlatego warto pomyśleć nad kontrowersyjnym lub mało opatrzonym hasłem czy obrazkiem.

Po czwarte – ludzie lubią to co już znają. Na pierwszy rzut oka ten punkt zdaje się zaprzeczać poprzedniemu, ale tak nie jest. Trudne zadanie grafika projektującego bilboard reklamowy polega na wyważeniu między oryginalną formą i treścią a czymś co będzie akceptowalne i zrozumiałe dla odbiorcy. Proporcje między jednym a drugim zależą w dużej mierze od tego co chcemy reklamować.

Projekt billboardu reklamowe zamówić można na stronie: https://www.znajdzreklame.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here