umowa o pracę

Jeżeli planujesz zatrudnić osobę do swojej firmy powinieneś wiedzieć jak powinna wyglądać treść umowy o pracę, którą z nim podpisujesz. Szukaj specjalistów, którzy pomogą Ci w rozwijaniu swojej firmy oraz szerzeniu kwalifikacji, a także pozyskiwaniu klientów. Dobrze jest poszukiwać profesjonalnego i skutecznego zespołu, który ułatwi takie zadanie. Sprawdź co powinna zawierać Twoja umowa o pracę, którą będziesz podpisywać z nowymi członkami Twojej załogi.

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/tresc-umowy-o-prace/

Treść umowy o pracę – co powinno się w niej znajdować?

Zarówno Pracodawca jak i pracownik mogą dość swobodnie kształtować umowę o pracę. Jednakże prawo nakłada, aby znajdowały się w niej pewne elementy. O treści umowy o pracę mówi Kodeks Pracy. Oznajmuje on, że w dokumencie takim musi znaleźć się:

• kto jest stronami umowy 

• rodzaj umowy 

• data zawarcia 

• warunki pracy 

• rodzaj pracy 

• wynagrodzenie 

• miejsce wykonywania pracy 

• wymiar czasu pracy 

• czas trwania pracy 

• termin rozpoczęcia pracy

Istotnwe jest również, że pracownik jest to osoba zatrudniona z umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub mocy spółdzielczej umowy o pracę.

Treść umowy o pracę – najważniejsze informacje

W podpunkcie opisującym rodzaj pracy, musimy podać co dana osoba będzie posiadała w swoich obowiązkach. Oprócz stanowiska możemy dodać również zadania pracownika a także zakres jego obowiązków.

W przypadku miejsca, możemy umówić się na siedzibę firmy lub też miejsce poza firmą. W przypadku niektórych stanowisk należy wskazać w odpowiedni obszar na przykład umowy z przedstawicielem handlowym. Zapis o wysokości wynagrodzenia jest również wymagane. Dodatkowo musimy wymienić jego składniki oraz ewentualnie dodatki.

W umowie zapisujemy także wymiar czasu pracy, a także informacje o tym, czy pracownik pracuje na pełnym etacie czy też na pół etatu. Taka umowa jest zawierana w formie papierowej. Dokument należy podpisać. Może również zdarzyć się tak, że dokument nie zostanie podpisany. W przypadku takiej sytuacji pracodawca powinien przed zaczęciem pracy pracownika, należy potwierdzić pisemnie ustalenie co do stron umowy, rodzaju umowy oraz jej pozostałych warunków.

Po podpisaniu umowy przez pracownika, pracodawca musi poinformować go o: 

• dobowej oraz tygodniowej normie czasu pracy,

• wymiarze przysługującego urlopu,

• długość okresu wypowiedzenia umowy,

• terminie wypłaty,

• innych warunkach wykonywanych.

Zobacz też: http://www.singate.pl/telepraca/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here