Turbosprężarki

Przy określaniu jednostopniowej turbosprężarki do silnika benzynowego zwykle konieczne jest uzyskanie kompromisu między dopuszczalnym momentem obrotowym przy niskiej prędkości, a mocą szczytową. W rezultacie należy wybrać możliwie najmniejsze koło kompresora, jednocześnie zachowując wystarczającą przestrzeń do pracy na wysokości. Ze względu na wymagane dopasowanie turbiny i sprężarki, a także ograniczenia w układzie wydechowym, większość silników benzynowych z turbodoładowaniem wykazuje znaczny wzrost przeciwciśnienia wydechu przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.

Aby zrozumieć wpływ warunków pracy pary na wydajność i obciążenie turbiny parowej w optymalnych warunkach pracy, należy wziąć pod uwagę dwa rodzaje turbin parowych, kondensację i przeciwciśnienie. Istotnymi parametrami roboczymi turbiny parowej są temperatura i ciśnienie na wlocie pary oraz przeciwciśnienie spalin lub podciśnienie pobierane do kondensacyjnych turbin parowych. Ciśnienie wlotowe pary turbiny jest głównym parametrem wpływającym na wydajność turbiny. Aby zachować wydajność projektową, należy utrzymać ciśnienie wlotowe pary. Obniżenie ciśnienia wlotowego pary zmniejsza wydajność turbiny i zwiększa zużycie pary. 10% wzrost ciśnienia pary zmniejszy zużycie pary o około 1% w turbinie kondensacyjnej i o około 4% w turbinie parowej przeciwciśnienia. Regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku cieszy się sporą popularnością. Na stronie internetowej Turbokrymar.pl można uzyskać więcej informacji o tej usłudze.

Temperatura na wlocie pary do turbiny jest kolejnym ważnym parametrem wpływającym na wydajność turbiny. Obniżenie temperatury na wlocie pary zmniejsza entalpię, która jest funkcją zarówno temperatury na wlocie, jak i ciśnienia. Przy wyższych temperaturach na wlocie pary zwiększone zostanie również pobieranie ciepła przez turbinę. Regeneracja katalizatorów i turbin musi być przeprowadzona w odpowiedni sposób – jest to naprawdę niesamowicie ważne, więc trzeba pamiętać o każdym szczególe.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here