branding

W wielu branżach przebicie się przez oferty konkurentów bywa niezmiernie trudne. Trzeba dbać o ofertę oraz szukać sposobów na wyróżnienie się z tłumu. Dzięki temu zyskuje się szansę na zwiększenie rozpoznawalności marki.

Do tego służy identyfikacja wizualna, bez której obecnie naprawdę trudno się obyć. Jak zbudować z jej pomocą dobrą tożsamość marki, przekładającą się na większą sprzedaż? O tym opowiemy poniżej.

Czym jest identyfikacja wizualna firmy?

Nie da się ukryć, że identyfikacja wizualna stanowi kluczowy element budowania wizerunku firmy lub marki. To od niej bowiem zależy, jak przedsiębiorstwo będzie odbierane na rynku, czy wzbudzi zaufanie oraz czy zostanie dobrze zapamiętane przez konsumentów.

Mianem identyfikacji wizualnej określa się całościowy system wizualny danego przedsiębiorstwa. Przeświadczenie, że należą do niej wyłącznie logo i bazowe materiały firmowe, należy włożyć między bajki. Kompleksowa identyfikacja to bowiem znacznie więcej.

Co się zalicza do identyfikacji wizualnej?

Na identyfikację wizualną składają się wszystkie elementy, wpływające na to, jak odbierana jest marka.

Dotyczy to podstawowych kwestii, czyli na przykład wspomnianych już wcześniej symboli firmy, w tym zwłaszcza logotypu i typografii, ale też kolorów kojarzących się z przedsiębiorstwem (świetnym przykładem jest Milka lub McDonald’s), strony internetowej, broszur reklamowych, wizytówek, materiałów pakowych, a nawet wystroju siedziby firmy i dress code’u dla pracowników.

Każdy z elementów musi być perfekcyjnie zaplanowany i powiązany z pozostałymi. Przypadkowe projekty z zasady są bowiem znacznie gorzej odbierane przez klientów. Często też utrudniają budowanie wizerunku firmy oraz jej rozpoznawalności, na których zależy przecież każdemu przedsiębiorcy.

Dlaczego identyfikacja jest tak ważna?

Wszystkie wymienione elementy muszą być spójne, powiązane ze specyfiką branży i marki oraz misją danego przedsiębiorstwa. Identyfikacja ma być zgodna z polityką firmy, a także wzbudzać pozytywne odczucia u odbiorców.

Budowanie tożsamości wymaga ścisłej współpracy między artystami grafikami, przedsiębiorcami, podmiotami zewnętrznymi, przygotowujących materiały dla firmy, jak choćby personalizowane produkty pakowe na stronie: https://e-hurtownia-opakowan.pl.

Stworzenie kompleksowego, spójnego w formie i treści systemu wizualnego pomaga stworzyć silniejsze relacje między firmą a konsumentami, którzy lepiej kojarzą daną markę oraz są w stanie szybciej jej zaufać. Jasny i przejrzysty przekaz od marki budzi konkretne skojarzenia lub emocje, a to pozwala stworzyć trwalsze więzi z klientami na długi czas oraz zbudować solidne podwaliny pod dobrą pozycję na rynku.

Nowoczesna, profesjonalna identyfikacja wizualna, oparta na klarownym przekazie i wysokiej jakości komunikatach wpływa zatem na rozwój firmy, poszerzenie grona odbiorców oraz wzrost zysków.

Spójna identyfikacja – klucz do sukcesu firmy lub marki

Identyfikacja wizualna składa się z różnych elementów, wynikających z charakteru danego przedsiębiorstwa. Warto o nią zadbać i postawić na wysoką jakość, by być lepiej postrzeganym przez odbiorców oraz zyskać solidną przewagę nad konkurentami w każdej branży.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here