Codziennie mamy do czynienia ze stresującymi sytuacjami zarówno w kwestiach prywatnych jak i zawodowych. Długotrwały stres w pracy może prowadzić do wypalenia zawodowego dlatego kiedy pojawiają się dłuższe okresy wypełnione stresującymi sytuacjami lub stres jest intensywny warto spróbować zniwelować takie sytuacje.
Przeczytaj też: http://www.synat.pl/jak-radzic-sobie-ze-stresem-w-pracy/
Źródła stresu w pracy
Stres wywołuje w ludziach psychiczny i fizyczny dyskomfort. Organizm osób, które znajdują się w stresującej sytuacji rozpoczyna produkcję hormonów stresu, powoduje również wzrost ciśnienia krwi, glukozy i adrenaliny. Przewlekłe narażenie na stres może prowadzić do poważnych chorób psychicznych oraz fizycznych.
Co może być źródłem stresującej w miejscu pracy:
- zdenerwowani klienci,
- pozyskiwanie nowych klientów, negocjacje z nimi,
- prowadzenie prezentacji dla współpracowników, przełożonych, zarządu,
- kłótnie ze współpracownikami lub przełożonymi,
- uzyskiwanie słabych wyników w pracy.
Przewlekły stres w pracy
Doprowadzenie do długotrwałego stresu w miejscu pracy ma konsekwencje nie tylko na jednego pracownika. Taka sytuacja odbija się także na całym przedsiębiorstwie. Może to powodować nieporozumienia z klientami lub kontrahentami, a także nieporozumienia z innymi członkami zespołu. Ponadto powoduje to spadek efektywności w danym dziale.
Zapobieganie stresowi w pracy
Na szczęście stres nie jest rzeczą, z którą nie możemy nic zrobić. Możemy sobie z nim radzić na wiele sposobów. Jednym z najpopularniejszych sposobów jest słuchanie muzyki. Co najważniejsze powinny być ulubione utwory. To pomoże obniżyć ciśnienie krwi, które pozytywnie wpłynie na obniżenie poziomu stresu. Jest to stosunkowo doraźne rozwiązanie.
Innym sposobem jest coś co możemy robić codziennie. Jest to długi i spokojny sen, lekarze zalecają około 7-8 godzin. Niewyspanie wpływa na zdenerwowanie i drażliwość ludzi dlatego tak ważne jest, aby o to zadbać.
Stres w pracy pomimo tego, że jest powszechny może zostać zredukowany do minimum. Nie da się przewidzieć niezadowolonego klienta, ale możemy się na to przygotować, a także po rozmowie zadbać o odstresowanie.
Zobacz też: http://www.singate.pl/zasilek-dla-bezrobotnych/