Jak dostać dofinansowanie z urzędu pracy

Państwo polskie realizuje politykę spójności, zmierzającą do promocji zatrudnienia. Istnieją liczne mechanizmy rynku pracy, które sprawiają, że możliwe jest pozyskanie znacznych dotacji na doposażenie stanowiska bądź na inne cele wskazane w ustawie. Pracodawcy ochoczo korzystają z takich rozwiązań, bowiem dzięki temu możliwa jest pełna optymalizacja kosztów zatrudnienia.

Nie wszyscy jednak wiedzą, jak dostać dofinansowanie z Urzędu Pracy

Jak dostać dofinansowanie z urzędu pracy Konieczne jest dopełnienie wielu wymogów formalnych, które mogą okazać się kłopotliwe dla firm bez odpowiedniego zaplecza administracyjnego. W takim przypadku dobrze jest skorzystać z specjalnych rządowych poradników, które dostępne są w internecie. Istnieje również wiele firm, które zajmują się pozyskiwaniem dotacji na rzecz podmiotów trzecich. Wówczas pracodawca udziela odpowiedniego pełnomocnictwa, na podstawie którego zewnętrzne przedsiębiorstwo ubiega się w jego imieniu o przyznanie dotacji. Takie rozwiązanie jest celowe w szczególności wtedy, gdy istnieje duże zapotrzebowanie na środki pochodzące z budżetu państwa.

Osoby, które zamierzają ubiegać się o dotację samodzielnie, powinny w pierwszej kolejności wypełnić szereg wniosków

Niezbędne jest spełnienie wymogów ustawowych, dlatego należy wnikliwie sprawdzić, czy profil firmy umożliwia ubieganie się o subwencję. Jeżeli odpowiedź na to pytanie jest pozytywna, wówczas warto skontaktować się z pośrednikami pracy. Są to osoby zatrudnione w właściwych urzędach, które dysponują wiedzą na temat wszelkich aktualnych programów rządowych. Dzięki ich wsparciu przejście całej procedury formalnej będzie mniej uciążliwe. Jeżeli wszystkie dokumenty zostały złożone w przypisanej formie, niezbędne jest oczekiwanie na wydanie decyzji przez właściwy organ. W sytuacji uzyskania postanowienia odmownego, możliwe jest wszczęcie procedury odwoławczej. Wtedy pracodawca musi wskazać wszelkie uchybienia, jakich dopuścił się organ rozpatrujący jego wniosek. Decyzja wydana w drugiej instancji jest prawomocna i nie przysługuje od niej żaden środek odwoławczy. Na ogół jednak takie sprawy załatwiane są pozytywnie, co sprzyja bezpieczeństwu obrotu i sprawia, że powstają nowe miejsca pracy dla osób w każdym wieku.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here